Treninger

NTNUI Triatlon bruker appen Spond til å dele informasjon om hver enkelt økt. Hver søndag klokken 18:00 vil det bli sendt ut invitasjon til alle øktene den påfølgende uken. Spinningøktene krever at man aksepterer en plass pga. begrenset antall sykler. Dersom du velger å ikke møte, er det viktig at du melder deg av slik at plassen går til dem på venteliste. De resterende øktene vil det være mulighet å melde seg på, men det er ikke et krav. Vi ønsker derimot at alle som tenker å delta på en økt, aksepterer denne i Spond slik at vi har litt oversikt over hvor mange som kommer på en økt! Under er en oversikt over en “standard” uke med økter, men det kan forekomme små endringer, følg derfor med på Spond!

Hvordan komme seg inn i Spond

  1. Last ned “Spond” der du laster ned dine apper på telefonen.
  2. Opprett bruker
  3. Klikk på knappen nedenfor:

Mandag ettermiddag/kveld:

Sommerhalvåret: Sykkelintervaller! Vi kjører normalt bakkeintervaller mellom Ila og Skistua. Oppmøte tidspunkt og sted vil variere fra uke til uke og vil bli annonsert på Spond.

Vinterhalvåret: Spinningintervaller på SiT Dragvoll klokken 17:15 Her kjører vi som regel aerobe langintervaller – terskel/øke utholdenhet i musklene. Økten varer normalt i 1,5t. Krever medlemskap i SiT.

Tirsdag kl 07.55:

30 minutter rolig joggetur etterfulgt av cirka 45-60 minutter basis- og styrketrening. Dette foregår på SiT Gløshaugen. Følg med i Spond for mer informasjon. Krever medlemskap i SiT.

Onsdag kl 18.30:

Felles løpeintervaller med NTNUI Friidrett på Øya (sommer) eller i Ranheimshallen (vinter). Normalt løper vi ca 6-12 x 600-1200m, der opplegget varierer litt fra uke til uke.

Torsdag ettermiddag/kveld:

Sommerhalvåret: Felles sykkeløkt. Som regel kjører vi 1,5t-2 rolig/moderat langkjøring. Vi deler inn i grupper med ulik hastighet avhengig av oppmøte og ønsker fra dem som stiller på økten. Se Spond for oppmøte og tidspunkt.

Vinterhalvåret: Spinningintervaller på SiT Dragvoll klokken 19:30. Her kjører vi som regel anaerobe intervaller – kort og intensivt med fokus på å øke FTP/VO2max. Økten varer normalt i litt over en time. Krever medlemskap i SiT.

Søndag kl 08.45:

Søndagssvømming hver uke gjennom semesteret. Inngang fra 08:45 og start i vannet 09:00. Vi er ferdig kl. 10:00. Her kan man svømme etter et program eller det man selv ønsker. Gratis inngang så lenge du er medlem i NTNU. Bruk billetten under:

Ca. én gang i måneden arrangerer vi også trippeløkter med svøm, spinning og løp. Du finner oversikt over disse øktene på Spond. For å være med på spinningen kreves det SiT – medlemskap

Annet

Det er også mulig å få tilgang til Pirbadet utenom våre fellestreninger. Månedskort for studenter koster 410,- eller du kan svømme i treningstiden til NTNUI svømming (krever at du betaler helårslisens i NTF og en aktivitetsavgift). Ta en titt her: https://ntnui.no/triatlon/blimedlem/

Siste om trening