Mosjon

FAQ

Hva er NTNUI Mosjon?
Mosjonstilbudet er et lavterskel tilbud for alle studenter i Trondheim. Her kan man prøve seg på en idrett i regi av NTNUI, få seg en treningsøkt der man ikke er bundet til noe, bli kjent med gruppene våre, eller bare være med på litt idrettsglede. Det er NTNUIs grupper som har ulike mosjonstilbud, og du kan bli med på mange forskjellige aktiviteter der du møter ulike grupper.

Hvorfor skal jeg være med på mosjon?
Det er mange grunner til at du burde prøve deg på mosjonstilbudet. Her er noen av dem.
– Aktivitetene i seg selv veldig gøye og du kan teste ut noe du aldri har prøvd før.
– Du får møte mange kule NTNUIere, og kanskje får du deg en ny venn eller to?
– Du får deg en real treningsøkt, og aktivitet er viktig for helse og hodet.
– Det er ingen binding, og du kan komme og gå som du vil på treningene.
– Det er kun gøy og ingen konkurranser eller alvor ved treningene.
– Det er en fin inngang til å begynne med organisert idrett.

Hva må man betale for å være med på mosjon?
I utgangspunktet er mosjonstilbudet gratis. Du må ikke betale treningsavgift, men ved aktivitet i lokaler som eies av Sit, kreves det medlemsskap av Sit og NTNUI. Det kan du lese mer om her.

Hvordan melder jeg meg på mosjon?
I utgangspunktet er det bare å møte opp, men på grunn av korona er vi nødt til å ha påmelding. Dette for smittesporing, men også å begrense antall deltakere på øktene. Påmelding skjer på Sit sine sider. Noen økter er ikke på Sit, og har dermed ikke påmelding på samme side. Svømming med Triatlon er en av disse. Se facebooksiden til Triatlon for mer informasjon.

Hvilke uker gjelder planen?
Det er litt forskjellig når de ulike gruppene starter på semesteret, men det vanlige er å holde øktene fra og med uke 36 til og med uke 50, eller når hallene stenger for eksamenstid. På vårsemesteret går øktene fra og med uke 3 til og med uke 22 (ingen økt i påskeferien). Eventuell avslysning av ei økt fra uke til uke blir publisert på vår facebookside, følg oss der.

Hvilke akiviteter inngår i mosjonstilbudet?
Ta en titt på oversikten under, men vi har blant annet kanonball, løping, sirkeltrening, goalball, volleyball, rugby og mye annet.

Mosjonsøkter høsten 2020

HvaNTNUI GruppeNårHvor
RomaskinintervallNTNUI Roing08.00-09.00Sit Gløs
Jogging og styrkeNTNUI Orientering17.50-19.30Moholt studentby
RugbyNTNUI Rugby18.30-20.00Dødens dal
Jogging og styrkeNTNUI Friidrett18.30-20.00Moholt studentby
HvaNTNUI GruppeNårHvor
FotballNTNUI Fotball17.00-19.30Dødens dal
GoalballNTNUI Basket17.00-18.30Sit Gløs
BordtennisNTNUI Bordtennis18.30-19.30Dragvoll
StyrketreningNTNUI Cheerleading20.30-21.00Sit Gløs
SirkeltreningNTNUI Telemark-Alpint21.00-22.00Sit Gløs
VolleyballNTNUI Volleyball21.30-22.55Sit Gløs
HvaNTNUI GruppeNårHvor
InnefotballNTNUI Orientering17.00-19.30Dragvoll
SirkeltreningNTNUI Roing19.00-20.30Sit Gløs
HvaNTNUI GruppeNårHvor
BasketballNTNUI Basket21.00-22.30Sit Gløs
HåndballNTNUI Håndball15.00-16.00Sit Gløs
HvaNTNUI GruppeNårHvor
BadmintonNTNUI Badminton10.00-12.00Sit Gløs
HvaNTNUI GruppeNårHvor
SvømmingNTNUI Triatlon09.00-10.00Pirbadet
DansNTNUI Dans14.00-15.00Sit Gløs
KanonballNTNUI Dans20.30-21.30Sit Gløs

Beskrivelser av øktene

Romaskinintervall

Romaskinintervaller (Gruppe: NTNUI Roing) 

Tidspunkt og sted: Mandag 08.00-09.00 i Armfeldtsalen, Idrettsbygget
Timebeskrivelse: Dette er en høyintensitetsøkt hvor intervallene vil variere fra 1-5 min hvor det vil kjøres mellom 5 og 8 intervaller. Timen vil begynne med oppvarming og teknikk demonstrasjon fra en instruktør fra NTNUI roing. Timen avsluttes med nedvarming og tøying. Dette er en supereffektiv økt og en oppfriskende start på uka!
Kontaktperson: Halvor West, tlf: +47 954 21 616, mail: roing-leder@ntnui.no

Rugby

“Touch-Rugby” (Gruppe: NTNUI Rugby)

Tidspunkt og sted: Mandag 18:30 – 20:00, Dødens Dal
Timebeskrivelse: Vi starter med litt øvelser, med drilling på pasninger og teknikk. Etter det går vi over til å spille touch-rugby (les: rugby uten taklinger). Som regel deler vi opp treningene etter kjønn, men er vi litt færre blander vi lagene. De som er nye vil få en gjennomgang av regler. Det er en veldig morsom sport og en god treningsøkt; kom og prøv!
Kontaktperson: Ingrid Sæther Houge, tlf: 97689586, epost: ingrid.houge@ntnui.no

Styrketrening

Sirkeltrening (Gruppe: NTNUI Orientering) 

Tidspunkt og sted: Mandag 18.30-19.30 møtes vi digitalt for en styrkeøkt.
Timebeskrivelse: Velkommen til en times sirkeltrening i regi av NTNUI orientering. Her vil vi trene basisstyrke med fokus på mage og rygg. Varierte øvelser som med sikkerhet vil gi deg en bra treningsøkt.
Kontaktperson: Ane Dyrkorn, tlf: 48268725, mail: anedyrkorn99@gmail.com

Jogging og styrke

Joggetur + styrke (Gruppe: NTNUI Friidrett)

Tidspunkt og sted: Mandag 18:30-20:00. Oppmøte Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: En time med rolig jogging hvor vi deler oss inn i fire grupper som løper henholdsvis 6, 8, og 12 km. Deretter samles vi og gjør felles sirkeltrening inne på Idrettsbygget i ca. 30 min. 
Kontaktperson: Elise Wallinder, tlf: 95283966, mail: elise.wallinder@ntnui.no

Jogging og styrke

Joggetur + styrke (Gruppe: NTNUI Orientering)

Tidspunkt og sted: Mandag 17:50-19:30. Oppmøte Moholt studentby
Timebeskrivelse: Vi møtes 17:50 utenfor SiT treningssenter på Moholt, og jogger en tur før vi har sirkeltrening i Gymsalen på Dragvoll 18:45 der mage og rygg står i fokus. På styrken i gymsalen er det et max antall på 20 stk, så for å være med må man melde seg på treningen under “påmeldinger” på hjemmesiden vår https://org.ntnu.no/ogruppa/. Vi kjører også styrken live digitalt på zoom, så det er bare å kontakte ansvarlig for økta for å få linken. 
Kontaktperson: Ane Dyrkorn, mail: anedyrkorn99@gmail.com

Fotball

Fotball (gruppe: NTNUI fotball)

Tidspunkt og sted: Onsdag 16:00 – 17:30, Dødens Dal
Timebeskrivelse: Fotball for alle, uavhengig av tidligere fotballerfaring, med fokus på å ha det gøy. Øktene består av mye spill. Alle er velkomne!
Kontaktperson: Nora Backer, tlf: 41585744, mail: nora.backer@ntnui.no

Goalball

Goalball (gruppe: NTNUI Basket)

Tidspunkt og sted: Onsdag 17:00-18:30, Kjellersalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Goalball er en ballidrett hvor man har bundet for øynene og prøver å score mål på motstander laget, med en ball som lager lyder. Gjennomgang av regler og inndeling i lag foregår på starten av økten. For alle som har lyst å prøve en ny og annerledes idrett!
Kontaktperson: Lovísa Hansen Dadadóttir, tlf: 93481134, e-post: lovisa.dadadottir@ntnui.no

Bordtennis

Bordtennis (Gruppe: NTNUI Bordtennis)

Tidspunkt og sted: Ondag 18:30 – 19:30 Hall A Dragvoll
Timebeskrivelse: Timen starter med oppvarming med ballveksling. Deretter spiller vi der vi rullerer etter hver kamp. Systemet er lagt opp slik at man spiller mot de som er på sitt nivå.
Kontaktperson: Danh Tran, tlf: 98682509, e-post: danhtran1987@hotmail.com

Styrketrening

Styrkeøkt med kroppsvekt (Gruppe: NTNUI Cheerleading)

Tidspunkt og sted: Onsdag 20:30 – 21:00, Armfeldtsalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Styrkesirkel med fokus på mage, rygg og lår. Passer for absolutt alle som vil ha en rask og effektiv trening uten vekter. Økten avsluttes med tøying. Alle er velkomne! 
Kontaktperson: Amalie A. Berg, tlf: 92095193 mail: Amalie.berg@ntnui.no

Sirkeltrening

Sirkeltrening (Gruppe: Telemark – Alpint)

Tidspunkt og sted: Ondag 21:00 – 22:00, Armfeldtsalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Oppvarming bestående av lett jogging eller kanonball. Deretter 12 ulike styrkeøvelser, med hovedfokus på kjernemuskulatur og bein. 45 sekunder per øvelse med 15 sekunder pause. Det hele kjøres tre ganger. Vi avslutter det hele med å sitte i hockey.
Kontaktperson: Kristian Bru, tlf: 46916695, mail: kristian.bru@ntnui.no

Volleyball

Volleyball (gruppe: NTNUI Volleyball)

Tidspunkt og sted: Onsdag 21:30-23:00, Idrettshallen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Vi spelar volleyball. Først oppvarming, før det delast inn i mixlag og spelast. Ope for alle, uavhengig av nivå og erfaring. Kom som du er, åleine eller saman med andre. Alle får spelt. Erfarne aktivitetsleiarar og mykje spel.Kontaktperson: Olav Jevne – volleyball-nestleder@ntnui.no 

Innefotball

Innefotball (Gruppe: NTNUI Orientering)

Tidspunkt og sted: Torsdag 17:00-19:30, Gymsalen Dragvoll
Timebeskrivelse: Innendørsfotball med fokus på god trening og å ha det gøy. Forskjellige typer spill med mål eller benker, cup eller rullering. Alle er velkomne!
Kontaktperson: Ane Dyrkorn, tlf: 48268725, mail: anedyrkorn99@gmail.com

Sirkeltrening

Sirkeltrening (Gruppe: NTNUI Roing) 

Tidspunkt og sted: Torsdag 19:90-20.30 i Armfeldtsalen, Idrettsbygget
Timebeskrivelse: Sirkeltrening. 45 sekunder arbeid på og 15 sekunder pause, vi kjører 4 runder. Kondistrening og styrke for hele kroppen. Garantert bra trøkk og melkesyre!
Kontaktperson: Sara Hegge, tlf: 47874003, mail: sara.hegge@ntnui.no

Basketball

Basketball(Gruppe: NTNUI Basket

Tidspunkt og sted: Fredag 21:00-22.00, Armfeldtsalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Åpent for alle som ønsker å spille litt basketball, uansett erfaring. Det er bare å møte opp, så deler vi inn i lag og spiller etter litt oppvarming.
Kontaktperson: Lovísa Hansen Dadadóttir, tlf: 93481134, e-post: lovisa.dadadottir@ntnui.no

Håndball

Håndball (Gruppe: NTNUI Håndball)

Tidspunkt og sted: Fredag 15:00-16:00, Idrettshallen Gløshaugen Idrettsbygg
Timebeskrivelse: En håndballøkt som er åpen for alle, uansett tidligere håndballerfaring. Fokuset er å ha det gøy og øktene består av mye spilling.
Kontaktperson: Live Oveland, mail: handball-nestleder@ntnui.no

Badminton

Badminton (Gruppe: NTNUI badminton)

Tidspunkt og sted: Lørdag 10:00 – 12:00, Idrettshallen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Badmintonspill med kamper og fritt spill. En representant fra NTNUI Badminton er der til å besvare spørsmål og å hjelpe til under økta. Alle er velkomne, med eller uten racket og ball!
Kontaktperson: Ingvild Håland, tlf: 98084923, email:  ingvild.haland@ntnui.no

Svømming

Søndagssvømming (Gruppe: NTNUI Triatlon)

Tidspunkt og sted: Søndag 08:45 – 10:00 Pirbadet
Timebeskrivelse: Én bane for frisvøm, og de tre andre følger et oppsatt svømmeprogram. Det vil være en instruktør på land som har ansvaret for å lede øktene og han/hun vil også etter beste evne komme med tilbakemeldinger. Programmet vil være tilpasset triatlon og crawlsvømming, men det vil være tydelig nivådelt slik at alle kan finne sin plass. Opplegget passer for ALLE som har lyst til å være med! Ca. månedlig tilbyr vi trippeløkter som en valgfri forlengelse av svømmeøkten. Da svømmer vi først, før vi går videre på spinning og til slutt løping. Trippeløkter vil bli annonsert på triatlongruppens hjemmeside og på Facebook.
Kontaktperson: Kjetil Steinstø, tlf: 917 84 410, epost: kjetil.steinsto@ntnui.no

Dans

Dans (Gruppe: NTNUI Dans) 

Tidspunkt og sted: Søndag 14:00-15:00, Kjellersalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Ulike instruktører fra NTNUI dans vil holde en nybegynner-klasse i enten hip hop eller jazz/moderne. Timene vil inneholde oppvarming, ulike øvelser og en koreografi som læres bort. Meld deg inn i Facebookgruppen «NTNUI Mosjon Dansetime» for informasjon om hvilken stil som læres bort fra uke til uke.
Kontaktperson: Kontaktperson: Annecken Nøland, tlf: 97692293 mail:  anneckenn@hotmail.com

Kanonball

Kanonball (Gruppe: NTNUI Dans)

Tidspunkt og sted: Søndag 20:30-21:30 Armfeldtsalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: En aktivitet de fleste kjenner til fra ungdomsskolen og videregående. Vi deler ofte inn i nye lag og har faste enkle regler. Dette har lenge vært en populær time med mye gøy og tidvis høyt tempo.
Kontaktperson: Raymond Toft, tlf: 976838240 mail: raymond.toft@ntnui.no