Mosjon

FAQ

Hva er NTNUI Mosjon?
Mosjonstilbudet er et lavterskel tilbud for alle studenter i Trondheim. Her kan man prøve seg på en idrett i regi av NTNUI, få seg en treningsøkt der man ikke er bundet til noe, bli kjent med gruppene våre, eller bare være med på litt idrettsglede. Det er NTNUIs grupper som har ulike mosjonstilbud, og du kan bli med på mange forskjellige aktiviteter der du møter ulike grupper.

Hvorfor skal jeg være med på mosjon?
Det er mange grunner til at du burde prøve deg på mosjonstilbudet. Her er noen av dem.
– Aktivitetene i seg selv veldig gøy og du kan teste ut noe du aldri har prøvd før.
– Du får møte mange kule NTNUIere, og kanskje får du deg en ny venn eller to?
– Du får deg en real treningsøkt, og aktivitet er viktig for helse og hodet.
– Det er ingen binding, og du kan komme og gå som du vil på treningene.
– Det er kun gøy og ingen konkurranser eller alvor ved treningene.
– Det er en fin inngang til å begynne med organisert idrett.

Hva må man betale for å være med på mosjon?
I utgangspunktet er mosjonstilbudet gratis. Du må ikke betale treningsavgift, men ved aktivitet i lokaler som eies av Sit, kreves det medlemsskap av Sit og NTNUI. Det kan du lese mer om her.

Hvordan melder jeg meg på mosjon?
I utgangspunktet er det bare å møte opp, men noen av øktene krever at du har Sit-medlemskap. Påmelding skjer på Sit sine sider. Noen økter er ikke på Sit, og har dermed ikke påmelding på samme side. Se link til påmeldingene i tabellene nedenfor.

Hvilke uker gjelder planen?
Det er litt forskjellig når de ulike gruppene starter på semesteret, men det vanlige er å holde øktene fra og med uke 36 til og med uke 49, eller når hallene stenger for eksamenstid. På vårsemesteret går øktene fra og med uke 3 til og med uke 22 (ingen økt i påskeferien). Eventuell avslysning av ei økt fra uke til uke blir publisert på vår facebookside, følg oss der.

Hvilke akiviteter inngår i mosjonstilbudet?
Ta en titt på oversikten under, men vi har blant annet kanonball, løping, sirkeltrening, volleyball, rugby og mye annet.

Mosjonsøkter våren 2022

HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
Jogging og styrkeNTNUI Orientering17:50-19:30Moholt studentbyHer
Jogging og styrkeNTNUI Friidrett18:30-20:00Hovedbygget GløsKun oppmøte
RugbyNTNUI Rugby19:00-20:30Dødens DalKun oppmøte
StyrketreningTopptur og frikjøring20:00-21:00Sit Gløs Her
HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
Romaskinintervaller NTNUI Roing 06:30-08:00Sit Gløs, Sal 4 Her
FotballNTNUI Fotball16:30-17:30Dødens dal Her
Styrke- og kondisjonstreningNTNUI Cheerleading17:30-18:30LysholmhallenHer
BaseballNTNUI Baseball18:00-20:00Lade idrettsanlegg Kun oppmøte
BordtennisNTNUI Bordtennis18:30-19:30DragvollHer
BasketballNTNUI Basketball20:30-22:00Sit Gløshaugen
RumpeldunkNTNUI Rumpeldunk20:30-22:00Dødens Dal Kun oppmøte
VolleyballNTNUI Volleyball21:30-22:00Sit GløshaugenKun oppmøte
HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
HåndballNTNUI Håndball15:00-16:00Sit Gløs, Idrettshallen Her
InnefotballNTNUI Orientering17:30-19:00DragvollHer
SirkeltreningNTNUI Roing18:00-19:30Sit Gløs, Sal 4 Her
Klatring NTNUI Tindegruppa 19:00-21:00Klatrehallen på Dragvoll Her
HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
BaseballNTNUI Baseball 16:30-18:30Lade IdrettsanleggKun oppmøte
HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
BadmintonNTNUI Badminton10:00-12:00Sit GløsHer
HvaNTNUI GruppeNårHvorPåmelding
SvømmingNTNUI Triatlon08:45-10:00PirbadetHer
DansNTNUI Dans14:00-15:00Sit GløsHer
KanonballNTNUI Dans 20:00-21:30Sit GløsHer

Beskrivelser av øktene

Styrketrening

Tidspunkt og sted: Mandag 18.30-19.30 møtes vi digitalt for en styrkeøkt.
Timebeskrivelse: Velkommen til en times sirkeltrening i regi av NTNUI orientering. Her vil vi trene basisstyrke med fokus på mage og rygg. Varierte øvelser som med sikkerhet vil gi deg en bra treningsøkt.

Rugby

“Touch-Rugby” (Gruppe: NTNUI Rugby)

Tidspunkt og sted: Mandag 19:00 – 20:30, Dødens Dal
Timebeskrivelse: Vi starter med litt øvelser, med drilling på pasninger og teknikk. Etter det går vi over til å spille touch-rugby (les: rugby uten taklinger). Som regel deler vi opp treningene etter kjønn, men er vi litt færre blander vi lagene. De som er nye vil få en gjennomgang av regler. Det er en veldig morsom sport og en god treningsøkt; kom og prøv!

Jogging og styrke

Joggetur + styrke (Gruppe: NTNUI Friidrett)

Tidspunkt og sted: Mandag 18:30-20:00. Oppmøte utenfor hovedbygget på Gløs.
Timebeskrivelse: En time med rolig jogging hvor vi deler oss inn i fire grupper som løper henholdsvis 6, 8, 10 og 12 km. Deretter samles vi og gjør felles sirkeltrening i ca. 30 min. 

Jogging og styrke

Joggetur + styrke (Gruppe: NTNUI Orientering)

Tidspunkt og sted: Mandag 17:50-19:30. Oppmøte Moholt studentby
Timebeskrivelse: Vi møtes 17:50 utenfor SiT treningssenter på Moholt, og jogger en tur før vi har sirkeltrening i Gymsalen på Dragvoll 18:45 der mage og rygg står i fokus. På styrken i gymsalen er det et max antall på 20 stk, så for å være med må man melde seg på treningen under “påmeldinger” på hjemmesiden vår. Vi kjører også styrken live digitalt på zoom, så det er bare å kontakte ansvarlig for økta for å få linken. 

Romaskinintervaller

Tidspunkt og sted: 06:30-08:00, Sit gløshaugen i Armfeldtsalen

Timebeskrivelse: Dette er en høyintensitetsøkt hvor intervallene vil variere fra 1-5 min hvor det vil kjøres mellom 5 og 8 intervaller. Timen vil begynne med oppvarming og teknikk demonstrasjon fra en instruktør fra NTNUI roing. Timen avsluttes med nedvarming og tøying. Dette er en supereffektiv økt og en oppfriskende start på dagen!

Fotball

Fotball (gruppe: NTNUI fotball)

Tidspunkt og sted: Onsdag 16:00 – 17:30, Dødens Dal
Timebeskrivelse: Fotball for alle, uavhengig av tidligere fotballerfaring, med fokus på å ha det gøy. Øktene består av mye spill. Alle er velkomne!

Styrke og kondisjon med NTNUI Cheerleading

Timebeskrivelse: Bli med på styrketrening med NTNUI Cheerleading! Her får du muligheten til å lære hvordan du trener styrke uten å bruke utstyr kombinert med kondisjon! Denne økta trener vi hele kroppen. Du trenger INGEN forkunnskaper, du kommer du er og tar med deg en drikkeflaske. Bli med på en gøy og givende økt, også kan du kose deg med smågodt og god samvittighet etterpå!

Baseball

Bordtennis

Bordtennis (Gruppe: NTNUI Bordtennis)

Tidspunkt og sted: Ondag 18:30 – 19:30 Hall A Dragvoll
Timebeskrivelse: Timen starter med oppvarming med ballveksling. Deretter spiller vi der vi rullerer etter hver kamp. Systemet er lagt opp slik at man spiller mot de som er på sitt nivå.

Basketball

Timebeskrivelse: Har du en Troy Bolton inni deg som er gira på en luftetur? Da ønsker vi veldig gjerne at du slenger deg med på en økt sammen med oss i basketballgruppa. Her trenger du ingen tidligere erfaring med idretten, bare ta med deg godt humør og ha det gøy!

Volleyball

Volleyball (gruppe: NTNUI Volleyball)

Tidspunkt og sted: Onsdag 21:30-23:00, Idrettshallen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Vi spelar volleyball. Først oppvarming, før det delast inn i mixlag og spelast. Ope for alle, uavhengig av nivå og erfaring. Kom som du er, åleine eller saman med andre. Alle får spelt. Erfarne aktivitetsleiarar og mykje spel.

Innefotball

Innefotball (Gruppe: NTNUI Orientering)

Tidspunkt og sted: Torsdag 17:00-19:30, Gymsalen Dragvoll
Timebeskrivelse: Kontaktløs innendørsfotball som for eksempel enspretten eller lignende. Fokus på god trening og å ha det gøy. Alle er velkomne!

Sirkeltrening

Sirkeltrening (Gruppe: NTNUI Roing) 

Tidspunkt og sted: Torsdag 19:00-20.30 i Armfeldtsalen, Idrettsbygget
Timebeskrivelse: Sirkeltrening. 45 sekunder arbeid på og 15 sekunder pause, vi kjører 4 runder. Kondistrening og styrke for hele kroppen. Garantert bra trøkk og melkesyre!

Håndball

Håndball (Gruppe: NTNUI Håndball)

Tidspunkt og sted: Fredag 15:00-16:00, Idrettshallen Gløshaugen Idrettsbygg
Timebeskrivelse: En håndballøkt som er åpen for alle, uansett tidligere håndballerfaring. Fokuset er å ha det gøy og øktene består av mye spilling

Klatring

Timebeskrivelse: Tauklatring med NTNUI Tindegruppa. Det vil være instruktør til stede som kan veilede hvis man ønsker å drive med egentrening på sikringsarbeid eller ta brattkorttest. (Se egen påmelding) Instruktørene gir ikke opplæring i å sikre, men veiledning sånn at du og en klatrepartner som MÅ ha brattkort kan øve på en sikker måte.

Baseball

Baseball

Tidspunkt og sted: Fredag 16:30-18:30, Lade idrettsanlegg

Badminton

Badminton (Gruppe: NTNUI badminton)

Tidspunkt og sted: Lørdag 10:00 – 12:00, Idrettshallen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Badmintonspill med kamper og fritt spill. En representant fra NTNUI Badminton er der til å besvare spørsmål og å hjelpe til under økta. Alle er velkomne, med eller uten racket og ball!

Svømming

Søndagssvømming (Gruppe: NTNUI Triatlon)

Tidspunkt og sted: Søndag 08:45 – 10:00 Pirbadet
Timebeskrivelse: Én bane for frisvøm, og de tre andre følger et oppsatt svømmeprogram. Det vil være en instruktør på land som har ansvaret for å lede øktene og han/hun vil også etter beste evne komme med tilbakemeldinger. Programmet vil være tilpasset triatlon og crawlsvømming, men det vil være tydelig nivådelt slik at alle kan finne sin plass. Opplegget passer for ALLE som har lyst til å være med! Ca. månedlig tilbyr vi trippeløkter som en valgfri forlengelse av svømmeøkten. Da svømmer vi først, før vi går videre på spinning og til slutt løping. Trippeløkter vil bli annonsert på triatlongruppens hjemmeside og på Facebook.

Dans

Dans (Gruppe: NTNUI Dans) 

Tidspunkt og sted: Søndag 14:00-15:00, Kjellersalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: Ulike instruktører fra NTNUI dans vil holde en nybegynner-klasse i enten hip hop eller jazz/moderne. Timene vil inneholde oppvarming, ulike øvelser og en koreografi som læres bort. Meld deg inn i Facebookgruppen «NTNUI Mosjon Dansetime» for informasjon om hvilken stil som læres bort fra uke til uke.

Kanonball

Kanonball (Gruppe: NTNUI Dans)

Tidspunkt og sted: Søndag 20:30-21:30 Armfeldtsalen Idrettsbygget Gløshaugen
Timebeskrivelse: En aktivitet de fleste kjenner til fra ungdomsskolen og videregående. Vi deler ofte inn i nye lag og har faste enkle regler. Dette har lenge vært en populær time med mye gøy og tidvis høyt tempo.