Årets årsmøte for NTNUI Innebandy ble avholdt torsdag 13. februar 2025 klokka 19:40. Møtet ble avholdt på Dragvoll Idrettssenter, hvor det ble servert pizza til alle som møtte.
Årsmøtet i NTNUI Innebandy er klubbens øverste myndighet, hvor det blant annet fastsettes treningsavgift og velges styre. Vedtektene våre krever at hvert lag stiller med minst 5 spillere på årsmøtet, men vi ønsker selvfølgelig at så mange som mulig møter opp.
Valg av nytt styre er en av de viktigste oppgavene til årsmøtet. Det å sitte i styret er veldig hyggelig, og man blir godt kjent med enda flere folk i klubben. I tillegg er et styreverv skikkelig lærerikt, bra pynt på CV-en, tar ikke alt for mye tid, og man får god oppfølging av både det avtroppende styret og hovedstyret i NTNUI. Her følger en kort beskrivelse av hvert enkelt verv som inngår i styret, samt hvem som innehar vervet etter årsmøtet:
Leder (Lene Vo)
Som leder har man overordnet ansvar for at klubben går rundt. Dette går for det meste ut på å holde styremøter, kommunisere med folk utenfor klubben, og å delegere arbeid til å følge opp resten av styret. Her får man masse relevant erfaring for arbeidslivet!
Nestleder (Thea Helene Linnerud Foss)
Som nestleder er arbeidsoppgavene gitt av lederen. Dette kan for eksempel innebære å ordne opp i spillerlister og lisenser, skrive om klubben i KlubbAvisa, eller sende ut mail til MNBR om diverse forespørsler. I løpet av et år er det ikke mye å gjøre, med unntak av august da det er mange spillere som skal fjernes og legges til i spillerlister, samt lisensarbeid. Det er et relativt enkelt verv og vil være positivt å ha på CV-en.
Kasserer (Mathias Haaland og Anna Rørnes)
Dette vervet innebærer ansvar for økonomien i klubben. Jobben går ut på å føre regnskap og budsjett, samt å betale regninger og sende ut mail om treningsavgift til alle i klubben. Man lærer seg å bruke regnskapsføringsprogram, hvor bilag, balanserapporter og budsjettering føres. Og man får en bedre forståelse av hvordan økonomien i organisasjoner fungerer.
Sportslig leder (Damer: Kristi Vedvik, Herrer: Bård Erlend Steinshylla Solum)
De sportslige lederne har ansvar for klubbens sportslige tilbud. I hovedsak går dette ut på å finne og velge trenere til klubbens lag, samt arrangere Dragvoll Cup. Man har også ansvar for å svare på spørsmål fra nye spillere både på mail og Facebook. I tillegg må en av de sportslige lederne fungere som klubbens kontakt for para-idrett i NTNUI.
Sponsor- og materialansvarlig (Joonas Hunkilen)
Sponsor- og materialansvarlig har ansvar for å holde orden på utstyret i klubben, og å kjøpe inn nytt utstyr når det trengs. Man har også ansvar for å holde kontakt med klubbens sponsorer. Vervet tar lite tid.
Dugnadsansvarlig (Marjam Abdul Mumen Sultani)
Vervet som dugnadsansvarlig går ut på at man skal holde styr på dugnader, som å stå på stand, kakebaking og vasking av vester.
PR-ansvarlig (Sunniva Raastad)
Som PR-ansvarlig har man ansvaret for promotering av klubben, og er den som bestiller og designer promoteringsmateriale, som plakater og flyers.
Sosialansvarlige (Ingrid Irtun Aas og Vårin Bruvik)
I styret velges det inn to sosialansvarlige. Som sosialansvarlig har man ansvar for de felles sosiale arrangementene for klubben. Dette er blant annet vårfest, høstfest, bli kjent-fest, julebord for styret og trenere, og bankett til Dragvoll Cup. Arbeidsoppgavene går blant annet ut på å finne lokale, bestille catering, kjøpe inn snacks og annet utstyr, promotere på facebook og finne medlemmer som kan holde vorspiel.
Webansvarlig (Sondre Haugen)
Den webansvarlige har hovedsakelig ansvar for det digitale i klubben, dvs. administrere flere av klubbens brukere og systemer. Hovedoppgavene er å holde e-postlister og nettsiden oppdatert. Det kreves ikke noen tekniske forkunnskaper.
På årsmøtet ble det bestemt at tidligere stilling PR- og dugnadsansvarlig skulle splittes opp i to nye stillinger, PR-ansvarlig, og dugnadsansvarlig. I tillegg ble en samarbeidsavtale med Trondheim Landhockey godkjent.