Norsk:

Kalenderen oppdateres fortløpende i løpet av semesteret. Vanligvis blir turer publisert 3 uker på forhånd. Alle turinvitasjoner med påmeldingslink blir sendt som epost til alle medlemmer.

Tilbake til Aktiviteter.

————————————————————————————————————————————————

 English:

We are updating the calender regularry during the semester. Usually, a tour is published 3 weeks in advanced. All invitations with the link for the registration are send via mail to all members.

Back to activities.

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

  • Dette event har allerede funnet sted.

Bli kjent tur

3 september @ 15:00 5 september @ 17:00 CEST

— ENGLISH BELOW —

Hei, turfolk!

Helgen 3. til 5. september er det klart for høstens største tur, nemlig den
tradisjonsrike Bli kjent-turen. Årets Bli kjent går til Rauøra Beach ved
Gjevilvatnet, en stor og idyllisk strand med lett tilgang til det fantastiske
turområdet Trollheimen. Antall deltakere er maks 50 personer.

Hva skal vi gjøre

Det blir dagsturer i ulike lengder og vanskelighetsgrader. Vi jobber fortsatt
med turprogrammet, men alle turene blir vanlige fjellturer til fots. Når vi
kommer tilbake til camp blir det muligheter for bading, fisking, volleyball,
bålkos og andre aktiviteter.

Overnatting og mat

Turkomitéen står for middag på fredag og lørdag. Dere må ha med frokost, lunsj
og snacks selv. Hvis noen ønsker å koke vann til frokost eller lunsj (termos)
så er det bare å bruke primusene våre. Vi tilrettelegger for matallergier,
vegetar og lignende, bare husk å si ifra i påmeldingsskjemaet.

Videre bringer turkomitéen med seg telt og lavvo med plass til alle. Ved
ankomst deler vi oss inn i mindre teltgrupper, slik at alle vet hvor de skal
sove. Hvis noen ønsker å sove i hengekøye eller rett på bakken under en tarp,
så gi beskjed slik at vi kan planlegge antall teltplasser. Det finnes
dofasiliteter på leirplassen.

Transport:

Vi blir transportert med buss. Avgang fra Hovedbygget på Gløshaugen kl. 15:00,
og vi er framme på Rauøra ca. kl. 17:45. Oppmøte blir senest kl. 14:50, men
gjerne før. På søndag er vi tilbake i Trondheim ca. kl. 19:30.

Utstyr og andre krav:

Dette er en lavterskel tur som krever ingen spesielle kunnskaper eller fysikk
utover det normale. Det vil derimot bli stilt strenge krav til klær og utstyr,
da været på fjellet på denne tiden er uforutsigbart. Derfor må alle deltakere
ha med seg varme og vanntette klær, selv om det skulle være meldt fint og
varmt. I tillegg presiserer vi at skotøy må være egnet for tur i ulendt
terreng. Turkommitéen stiller med telt, primus, kjeler, førstehjelpsutstyr,
kart og kompass. Utover dette trenger du:

Sovepose (vanntettpakket)

Liggeunderlag

Turklær (inkl. lue, hansker og varme sokker)

Fjell-/terrengsko

Drikkeflaske, matboks, kopp og bestikk

Stor sekk eller bag

Liten sekk til dagsturer

Hodelykt

Toalettsaker (inkl. toalettpapir)

Andre ting som kan være greit å ta med:
Hengekøye

Termos

Øreplugger

Solbriller og solkrem

Håndduk

Et instrument

Påmelding

Påmeldingsavgiften er 250 kr.

Link til påmelding:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-2gfzQbWkIuYTySpbShTCOpV3a9rX01xZ4J9Avdq26rV6AQ/viewform

Påmeldingslinken aktiveres fredag 20. august kl. 18:00, og stenger tirsdag
24. august kl. 21:00. Du får mail innen torsdag 26. september kl. 18:00 om
du har fått plass eller ikke. Husk: førstemann til mølla gjelder!

— ENGLISH —

The traditional Bli kjent tur takes place from September 3rd to 5th at Rauøra
Beach at Gjevilvatnet in Trollheimen. This is a large and scenic beach covered
by beautiful mountains which give plenty of tour possibilities. The maximum
number of participants is 50.

What we are going to do
From our basecamp at the beach, we will have day trips with different length
and scale of difficulty. We are working on the final tour program, but all
trips will be hiking trips. In the afternoon at the camp, one can swim in the
lake, try fishing, play volleyball, enjoy the bonfire and more…

Sleeping and food

Turkomiteen will arrange common dinners on Friday and Saturday. You need to
bring your own breakfast, lunch and snacks. It is possible to use the primus
to boil water for breakfast or to fill up a thermos bottle. Vi consider
allergies and other food preferences, just remember to inform us about this
during registration.

Further, the turkomite will organize tents for
everyone. We will divide all participants in smaller tent groups. If you
rather
want to sleep in a hammock or just under a tarp, this is also possible. In
this
case, remember to bring your hammock 😉

Transport

Vi arrange common transport by bus. The bus leaves at 3 pm on Friday in front
of the main building (Hogwarts-building) at Gløshaugen. Please be there at
least 10 min before. On Sunday, we will be back in Trondheim around 7:30 pm.

Equipment and other info

For this tour a normal level of tour experience and fitness is sufficient. The
main focus of this trip is to get to know each other. But it is important that
all participants bring enough personal equipment to be prepared for cold
weather and rain. During this time of the year, it can become quite cold in
the mountains even if it is warm in Trondheim. Thus, everyone needs to have
warm and waterproof clothing, including a hat and gloves. You need to have
waterproof hiking boots which are suitable for mountain terrain. Furthermore,
there are a lot of marshlands which we might need to cross. Turkomiteen will
bring the tents, primus, pots, first aid kits, maps and compass.

You need:

sleeping bag
sleeping mat
hammock if you desire
Tour clothing
waterproof jacket
hat
gloves
set of extra clothing for the camp is clever if you get wet
·        Hiking boots

·        Drinking bottle, food box, cup, cutlery

·        Thermos bottle?

·        Large bag or backpack

·        Smaller backpack for the day-trips

·        Headlamp with enough battery power

·        Toilet paper (medium soft is recommended)

·        Instruments if you want to play in front of the bonfire

Registration

The trip cost is 250 kr.

Link for registration:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-2gfzQbWkIuYTySpbShTCOpV3a9rX01xZ4J9Avdq26rV6AQ/viewform

The link for registration opens on Friday September 20th at 18:00 pm . and
closes Thursday August 24th at 9 pm. We will send you a notification on
Thursday August 26th and inform you if you got a spot. Remember, it is
first come – first serve.

Looking forward to see you!
– The board